петък, 6 май 2011 г.

За актьорите, звездите и славата





От две години съм фен на филмите и сериалите произведени в най-източния край на света. Естествено най-много гледам корейски драми, но харесвам много и японските. Не всички японски, само тези, които са наистина добри.  Отначало ми беше трудно, но вече много успешно се справям със запомнянето на имената на актьорите и актрисите от  тази част на света. Полека лека след филмите и драмите идват и новините – сериозни и жълти. Щом харесваш нещо, започваш да се интересуваш и от подробностите. Например как е създаден даден филм, какъв е частния живот на този актьор или онази актриса. Такива сме си хората – любопитни. Не мисля, че в това има нещо лошо. Ако разбира се не си някой извратен тип, като онзи който отне живота на Джон Ленън.
Четеш ли новините, няма как да не се сблъскаш и със скандали от лично естество – кой с кого е в интимни отношения, кой коя агенция съди и защо, тайни бракове и явни дела за издръжка. Неща от този род се наричат навлизане в личното пространство на звездата. Съгласен съм, че звездите са хора и имат право на личен живот. Но ако искат да не бъдат преследвани от жълти клюки, ще бъде добре да не правят нищо, което не бива да се прави.
А сега да поговорим за правото на така наречения личен живот на звездите. Щом се повдигне този въпрос и всички ние в хор пригласяме: „ Да, така е, те също са хора и имат право на личен живот.“ Така е, ама не е точно така. Лично аз не съм чувал за някой, когото насила са го сложили пред камерите или изкарали на сцената.
Точно тук му е мястото да ви запозная с една азиатска звезда, която по мнението на всички „много леко носи славата си“. А неговата слава е значително по-голяма от тази на която и да е корейска, японска, тайванска, китайска и други звезди от този регион. По-голяма и от звездната слава на Холивудските асове. Шарукх Кхан има официално потвърдени 3.5 милиарда фенове по цял свят.  Повече от която и да било друга известна личност в която и да е сфера на дейност. За него казват, че ако създаде собствена религия, това ще бъде религията с най-много последователи в света. Много често името му се споменава наред с израза „политическа кариера“, но той е категоричен по този въпрос. Не желае да става политик. Макар харизматичното му излъчване, привлекателната външност, хлапашката му усмивка, невероятното му чувство за хумор и острият му ум да са много подходящи за това поприще, той казва – не. Той е актьор и ще остане такъв докогато може, тоест докато зрителите му искат това от него. Не съм срещал по смислено обяснение от неговото на вечния въпрос за личния живот на публичните личности. Затова ще си позволя да го цитирам тук. Моля да бъда извинен за твърде свободния превод, но цитирам по памет. На всеки, който му постави подобен въпрос, Шарукх Кхан отговаря: Аз съм прекарал половината си живот в непрекъснат труд, за да достигна до тук  -  хората да ме разпознават. Няма да прекарам другата половина зад черни очила, криейки се от тях. Искате да знаете всичко за мен – коя е съпругата ми, кои са децата ми, искате да видите дома ми – разбира се, че ще ви ги покажа. Вие, моите фенове, имате пълното право на това. Аз съм звезда само благодарение на вас. Вие ме направихте такъв, какъвто съм в момента. Мое задължение е да работя здраво, за да може вие да сте щастливи.
Това е поведението на един умен мъж. Въпреки огромната популярност и слава, Шарукх Кхан никога не се е замесвал в скандали от каквото и да било естество. Никога през живота си не е казал лоша дума за колега. Работи здраво, радва се на успеха си и на обожанието на феновете си.
Би било добре ако всичките му колеги постъпват по този начин. Тогава няма никога да бъдат обект на спекулации в жълтата преса и няма да страдат толкова много заради загубеното право на личен живот. Защото стъпвайки на пътеката, която води към дълго мечтаната слава, трябва да знаят, че ще бъдат огрени от прожектори през целия си път. Звездите нямат личен живот, нямат право на това. Не защото не са хора като нас, а защото ние, техните фенове сме ги направили звезди и следва да изискваме от тях уважение за това. Чувствата трябва да бъдат двупосочни. В противен случай ще има много страдания и сълзи. Бъдете честни към себе си и към другите, не правете нищо, за което после да съжалявате, работете много и лягайте и ставайте с мисълта за феновете си. Ние, феновете го заслужаваме.




Няма коментари:

Публикуване на коментар